Güncel Portföy Durumu / 30 Eylül 2020

Merhabalar,

Bir süredir iş yoğunluğum artması ve yüksek lisans hazırlıklarım sebebiyle bloga yazı yükleyemedim. Bu hafta sonu itibariyle biraz daha elim rahatladığı için önümüzdeki günlerde daha fazla yazı paylaşmayı planlıyorum.

Bu sürede tabii ki boş durmadım. Finansal özgürlük yolunda emin adımlarla yürümeye devam ettim. J Yaptığım bazı ikinci el eşya satışlarından gelen nakdi hiç dokunmadan yatırım hesabıma aktardım. Harcamalarımdan ettiğim bir miktar tasarrufu da portföye ekledim. Hem güzel miktarda anapara eklemiş oldum hem de portföydeki karıncalar benim için güzel çalıştı. İkili artışla beraber portföyde Ağustos ayına göre %22’lik bir artış yakaladım. Bu artışın %10’luk kısmı anapara ekleme kaynaklı oldu.

Portföy TL bazında iyi bir performans yakalasa da maalesef USD bazında neredeyse yerimizde sayıyoruz. Gün gelecek inşallah USD bazlı da büyüyeceğiz. Tüm kalbimle inanıyorum. Bu durum beni demotive etmiyor.

Bizim geleceğimiz için çalışan tasarruflarımız kadar yeni tasarruflarımızı da karıncalarımıza eklemenin son derece önemli olduğunu biliyorum. Böylelikle bileşik getirinin gücüne güç katacağım.




Portföyde önemli değişiklikler yaptıysam da ana hisselerim ve varlıklarım değişmedi. USD’ye endeksli fonları güzel karlarla kapattım. Portföyün BİST hisselerindeki payını arttırdım.

Aşağıda toplam portföyün varlıklara göre dağılımını görmektesiniz.



Portföyde kalan tek fon büyük bir zevkle takip ettiğim, güzel insan, başarılı yatırımcı Yaşar Yıldırım’ın karar merciinde olduğu NNF fonu oldu. Toplam portföydeki payı çok düşük olsa da önümüzdeki dönemde arttırmayı planlıyorum. İlk çıktığı zaman aldım ve bir daha hiç düşmediği için ekleme yapmaya elim gitmedi. O da hiç düşmedi sağolsun.

Altına endeksli BYF’nin toplam portföydeki oranı %16,6’ya yükseldi. Düşüş fırsatı verirse portföyün %25’ini GLDTR’ye ayırmak istiyorum. Çünkü salgından ve siyasi ortamdan (hem global hem lokal) kaynaklı risklerin hala yüksek olduğunu düşünüyorum. Bu sebeple altını portföyde risklere karşı korunma amaçlı kalkan olarak tutmak istiyorum.

Yaşar Hoca’nın fonunu da sayarsak BIST hisselerin toplam portföye oranı %73 düzeyindedir. Nakit de portföyün %10,4’ünü oluşturmaktadır.

Finansal özgürlük yolunda tasarruf etmeye, finansal araçlar konusunda kendimi geliştirmeye, hatalarımdan ders çıkarmaya ve daha güzel bir geleceği hayal etmeye devam edeceğim.

Kalın sağlıcakla!

 

 

Yorumlar