Güncel Portföy Durumu / 09 Haziran 2020


Herkese merhaba,

Finansal piyasalar açısından güzel bir Mayıs ayını geride bıraktık. Her ne kadar reel sektör kendini bu kadar hızlı toparlayamasa da borsa iyimser bir fiyatlama içerisinde yükselişine devam ediyor.

Bunun en büyük sebebi olarak yerli yatırımcıdaki paranın düşen faizle birlikte mevduattan çıkıp alternatif kanallara yönelmesi olduğunu düşünüyorum. Şahsi olarak, genişlemeci para politikasının ve artık zorla vermeye çalıştıkları düşük faizli kredilerin orta vadede enflasyonu azdıracağını düşünüyorum. O sebeple şu an TL borçlananlar ile parasını enflasyona karşı direnebilecek bir enstrümana (ör: altın) bağlayanların orta vadede en azından parasını koruyacağını düşünüyorum. Genel kanının aksine borsanın da böyle bir yatırım aracı olduğunu düşünüyorum. Sağlam şirketler de satış fiyatlarını arttırabilecek, karlar ve şirket değerleri de TL bazlı yükselecek. Reelde belki çok fazla değişmeyecek fakat nominal olarak yatırımlar değerlenecektir. Bunun da bir nevi enflasyona karşı korunma olduğunu düşünüyorum.

Mevduatın düşük faizinden çıkanların belki bu sebeple de borsaya gelmiş olabileceğini düşünüyorum.

Bunun tersini düşünen de çok olacaktır. Böyle düşünüyorsanız gerekçeleri ile beraber yorum olarak belirtirseniz sevinirim.

Gelelim mevcut portföy durumuna;

Öncelikle geçtiğimiz aylarda paylaştığım yazılara aşağıdaki linklerden ulaşabilirsiniz.




Yatırımlarımın dağılımı aşağıdaki gibidir:




BES hesabımı bu ay itibariyle portföy tablosuna eklememeye karar verdim. Çok uzun yıllar boyunca bozdurmayacağım için bir çeşit duran varlık. Dolayısıyla aktif olarak yönettiğim bir para değil. BES yatırımımı tamamen altına endeksledim. (%100 altın fonunda). Bu arada BES’te şirket katkısı alıyorum o sebeple BES’e dahil oldum. Yani ben 1 koyuyorum, şirketim de 1 koyuyor, devlet de 0,25 veriyor, toplamda 2,25 oluyor. O sebeple, şirketin uygulaması sebebiyle BES’i mantıklı buluyorum. Sizin şirketinizin de benzer uygulaması varsa tavsiye ederim.
Fondaki param AK Portföy’ün AFT – Yabancı Teknoloji Hisse Senedi fonundadır. Hem dolara karşı korumalı olması hem de şirketler ile birlikte paramın dolar bazında büyümesi umuduyla yatırım yapmaya başladım. Hedefim toplam portföyün %5 ila %10’unu bu fonda tutmak. Bir araştırmanızı öneririm. Ortak olduğunuz şirketler teknoloji devlerinden oluşmaktadır. Ör: SAP, Apple, Google, Intel, Netflix vb. Kendim hem bu şirketleri incelemeye ve değerlendirmeye yetkin olmadığım; hem de yurtdışı yatırım komisyonlarının çok yüksek olduğunu bildiğim için fon aracılığıyla ortak olmak istedim.
Aşağıda toplam portföyümün (Hisse senedi + Fon + Nakit) aylık değişim tablosu TL ve USD olarak yer almaktadır. (Yeşil çizgi TL, Mavi çizgi USD) Burada eklediğim anaparalar da dahildir. Mayıs ayında portföye %1 oranında anapara eklemesi yaptım.





Portföy TL bazında Nisan ayına göre %20 yükselerek kendi zirvesini tazeledi. USD bazında da %20’lik bir büyüme kaydetti ancak hala zirvesi olan Ocak 2020’nin %8 altında.

Tüm hisse senedi yatırımlarımın dağılımı aşağıdaki gibidir.



Mayıs ayında bilançosunu ve beklentisini yeteri kadar beğenmediğim için EGEEN hisselerimi sattım. Değerinden daha yukarıya yükseldiğini düşündüğüm için elimde az bir miktar bulunan JANTS, BLCYT ve DOHOL hisselerim ile de vedalaştım. Satışlarımın bir sebebi de kar realizasyonu yapmak ve elimdeki hisse adedini azaltmak. Çok fazla şirketi beğenebiliyorum fakat yoğunlaşma olmaz ise daha büyük karları kaçırabilirim. Dolayısıyla hem dikkatimi ve odağımı arttırmak hem de sadeliği sağlamak için hisse adedini max. 10 civarında tutmaya çalışıyorum.

Daha da yükseleceğini düşünmeme rağmen hem kar realizasyonu yapmak hem de daha ucuz olduğunu düşündüğüm şirketlere kaynak ayırmak için ISMEN hisselerimin de büyük çoğunluğunu sattım.

Ekleme yaptığım hisseler ise büyükten küçüğe TOASO, SAHOL, TTKOM, CIMSA oldu.

Elimdeki nakit oranını bir önceki aya göre arttırdım. Bir daha düşüş yaşanırsa nakitsiz kalmak istemediğim için yıl sonuna kadar en az %10 nakit tutmak istiyorum. Mart ayındaki “bungee jumping” süresince nakitsiz kaldığım için ucuzdan istediğim kadar hisse senedi alamamıştım. Bu duruma bir daha düşmek istemiyorum.

Finansal özgürlük yolunda araştırmaya, öğrenmeye, tasarruf etmeye ve tasarrufları yatırıma dönüştürmeye devam.

Kalın sağlıcakla!


Yorumlar

  1. Harika yorumlar.tesekkurler

    YanıtlaSil
  2. hocam bu yabancı teknoloji fonlarının aslında getirisi çok iyiymiş. Acaba portföyün %50sini bu tarz fonlarda mı tutsam bilemedim. siz ne düşünürsünüz %50 çok mu olur?

    YanıtlaSil

Yorum Gönder