Güncel Portföy Durumu / 08 Ağustos 2020

Herkese merhaba,

Epey bir süredir bloğa şirket analizlerini ve güncel portföyümü yükleyemedim. İş yoğunluğumun pandemi öncesine dönmesinin yanında artan tatil planları sebebiyle evde kendime, dolayısıyla bloğa istediğim vakiti ayıramadım.

Türkiye finansal piyasaları açısından güzel bir Haziran ve Temmuz ayı geçirdik. Portföyümün büyük bir kısmı hisse senetlerinde ve hisse senedine endeksli fonlarda olduğu için borsanın yükselişi portföyüme olumlu katkı yaptı.

Belki garip gelecek ama borsada en sevdiğim zamanlar son iki haftadır yaşadığımız sert satışların olduğu, panikle tüm güzel şirketlerin satıldığı ve hızla ucuzladığı zamanlar. İnanın herkesin coşkuyla hisse senedi aldığı zamanlar beni ürkütüyor. Özellikle pandemi süresince ve sonrasında artan küçük yatırımcı sayısı ve küçük hacimli hisselerde görülen akıl almaz fiyatlar beni korkutuyor. Nitekim son iki haftada olanlar özellikle sonradan gelenleri bir hayli ürküttü. Kendi çevremde de bunu gözlemleme şansım oldu.  

Daha öncesinde toplam portföyümün çok büyük bir kısmı kendi yönettiğim hisse senetlerinden oluşmaktaydı. Haziran ayında aldığım karar ile portföyümü çeşitlendirerek riski dağıtmaya karar verdim. Bu sebeple toplam portföyümün %50’sini kendi değerlediğim 6-8 hisse senedinden oluşan sepete aktaracağım. %25’ini altın, %25’ini de çeşitli yatırım fonlarında tutacağım. Bu ağırlıklar tabii ki de kendi öngörülerime göre değişecek. Ancak nihayetinde tüm fiyatlar normal fiyatlandığı bir gün ideal portföy oranımı bu şekilde oluşturmayı düşünüyorum. 

Bu amaçla haziran sonu, temmuz başı çoşkusu esnasında yıllıkta %30 ve üzeri kazanç getiren hisse senetlerimi kademeli olarak satmaya başladım.

Bu arada ideal kazanç oranımı %30 olarak belirledim. Tabii ki bu oranımı enflasyona göre revize edeceğim. 2020 yılı için hedefim yıllıkladırılmış olarak %30 kazançtır.  Bir yatırımımı minimum 100 gün tutmayı hedefliyorum ve yıllıkta %30 kazanç sağladığım an benim için satış listesine girebilir. Çünkü portföy yönetiminde kar realizasyonunun da önemli bir şey olduğunu birçok kez tecrübe ettim.

Altın rallisinden hemen önce altın toplamaya başlamıştım. Ancak altının hızla fırlaması sebebiyle ideal portföy oranına getiremedim. Bist’teki çöküş devam ederse topladığım altınlardan kar realizasyonu yaparak hisse senedi ağırlığımı arttırmayı planlıyorum.

BES’teki tüm param %100 altına endeksli o benim için bu rallide bir teselli oldu. Bu arada BES’te şirket katkısı alıyorum o sebeple BES’e dahil oldum. Yani ben 1 koyuyorum, şirketim de 1 koyuyor, devlet de 0,25 veriyor, toplamda 2,25 oluyor. O sebeple, şirketin uygulaması sebebiyle BES’i mantıklı buluyorum. Sizin şirketinizin de benzer uygulaması varsa tavsiye ederim.

Bist’te alım eşiğim 1010 ve altıydı. Nitekim dün 980’leri görünce almaya başladım fakat hızlı 1060’lara yükseldi. Umarım 9xx’lere geri gelir ne diyeyim. :) Sat eşiği olarak 12xx ve üstünü bekliyorum. 1010 – 12xx arasında “tut” pozisyonunda kalmayı tercih ederim. Tabii ki hisse bazlı ekstrem bir ralli olursa satmayı düşünürüm.


Gelelim mevcut portföy durumuna: 

Öncelikle geçtiğimiz aylarda paylaştığım yazılara aşağıdaki linklerden ulaşabilirsiniz.

 

Nisan 2020 portföy durumu 

Mayıs 2020 portföy durumu 

Haziran 2020 portföy durumu

 

Portföyümün tarihsel bazlı gelişimi grafik halinde aşağıda paylaşıyorum. Haziran ayında TL ve USD bazlı rekor kırmıştık. Temmuz ayının sonlarındaki düşüş ile beraber bir miktar düşüş oldu.

Portföyümün karlılığı başlangıçtan bu yana %27,02. Yani koyduğum anapara %27,02 ile çalışıyor. Hiç fena sayılmaz.


 

Yatırımlarımın dağılımı aşağıdaki gibidir:


Kendi yönettiğim hisse senetlerinin (toplam portföyün %67’si) dağılımı aşağıdaki gibidir:



 


Fon + Altın + Nakit (toplam portföyün %33’ün) dağılımı aşağıdaki gibidir: 


 


Finansal özgürlük yolunda araştırmaya, öğrenmeye, tasarruf etmeye ve tasarrufları yatırıma dönüştürmeye devam.

 

Kalın sağlıcakla!

Yorumlar

  1. Fonlar hakkında detay verebilirmisiniz?
    Hangi fona neden yatırım yaptim diye gibi

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhabalar,

      Fonlarla ilgili tüm datayı ve detaylı bilgileri TEFAS'ın sitesi üzerinden alıyorum.

      Tüm fonların detaylı portföy raporları, şartları vs. KAP'ta yayınlanıyor.

      Fonları yatırımlarımı çeşitlendirmek için alıyorum. Ör: Kendim ufak miktarlarda eurobond alamıyorum ama eurobond fonu alabiliyorum. Hem de profesyonel yönetiliyor takip etmek zorunda kalmıyorum.

      IPJ misal elektrikli araba üreten yabancı şirketlere ortak oluyor. Hem döviz olarak korumalı hem büyüyen bir sektöre ortak olmuş oluyorum.

      AFA veya AFT AK Portföyün ABD hisse senedi fonu. Hem dövize karşı korumalı hem de şirketlere ortak olma şansın oluyor.

      Kendi başıma bu şirketleri takip edemiyorum. Hem zamanım hem de yetkinliğim yok. Bu anlamda fonlar ideal.

      Ancak fonlarında tabii ki ücretleri olabiliyor. Ancak her zamam net fon fiyatını gördüğüm ve ona göre değerlendirdiğim için fon yönetim ücretini çok sorun etmiyorum.

      Saygılar

      Sil
  2. Jants neden çıkardınız

    YanıtlaSil
  3. fon yapınınz çok çeşitli

    YanıtlaSil

Yorum Gönder