Güncel Portföy Durumu / 10 Mayıs 2020


Merhaba,

Blogu geçen sene başında açmıştım fakat çok uzun süre yazı yükleyememiştim. Salgın sürecinde zamanımın bol olması sebebiyle üşendiğim blog yazma işine geri döndüm. Sadece kendim için yaptığım şirket analizlerini yüklemeye başladıkça beklediğimin çok üzerinde olumlu tepkiler aldım ve bu beni çok mutlu etti.

Twitter’da bir aydan kısa bir süre içerisinde 1000’e yakın yeni takipçim oldu. Ve insanlar da önerilerini yorum ve mesaj yoluyla iletmeye başladılar. İşte bu tam da benim istediğim şey aslında. Birbirimizi besleyerek, araştırarak, soru sorarak daha objektif bilgiye ve değerlendirmelere ulaşmak. Bu açıdan umarım daha zengin içeriklere hep beraber sahip olacağız, birlikte büyüteceğiz.

Biz küçük yatırımcılar olarak maalesef çok fazla bilgi kirliliğine maruz kalıyoruz ve bazen okuduğumuz yanlış veya taraflı bilgiler bizi öylesine etkiliyor ki piyasalarda bizi zarara uğratacak işlemler yapabiliyoruz.

Borsada çok uzun zamandır işlem yapmıyorum. Fakat işlem yapmaya başladığım ilk zamanlar ne zaman yukarıdaki sebeple bir alış veya satış işlemi yapsam sonrasında pişman oluyordum. Sattığım yükseliyor, aldığım düşüyor idi. Bunun sonucunda kendi değerlendirmemi kendim yapmayı öğrenmem zorunluluğunu fark ettim. Dolayısıyla değer biçtiğim bir şirketteki günlük düşüş ve yükselişler beni çok az etkilemeye hatta çoğu zaman etkilememeye başladı. Bilgi insanın psikolojik olarak da sağlam durmasını sağlıyor.

Takipçim arttıkça güncel portföyümü soranların sayısı da artmaya başladı. Dolayısıyla ben de her ay portföyümü bir yazıyla paylaşmak istiyorum.

Geçen ay paylaştığım yazıya aşağıdaki linkten ulaşabilirsiniz.


Son yazımdan bugüne kadar neler oldu. Gelirlerimin bir kısmını geleceğim için yatırım yapmaya devam ettim. Son üç aydır beklenmedik bir borç ödemesi yaptığım için yatırıma çok fazla para ayıramadım maalesef. Ancak bu ay itibariyle daha fazla özgürleştim. Dolayısıyla yatırımlarıma biraz daha fazla fon ayırma şansım olacaktır. Bir de evden hiç çıkmamamız da harcamalarımı oldukça düşürdü. Buradan gelen zorunlu tasarruf da yatırımlara yönelecektir muhakkak. J

Yatırımlarımın dağılımı aşağıdaki gibidir:

10.05.2020  itibariyle
Yatırım
Dağılım
BES
21,72%
Hisse Senedi
76,14%
Fon
0,18
Nakit
1,97%

BES yatırımımı tamamen altına endeksledim. (%100 altın fonunda). Dolayısıyla portföyümün %21,72’si altındır diyebiliriz. Bu arada BES’te şirket katkısı alıyorum o sebeple BES’e dahil oldum. Yani ben 1 koyuyorum, şirketim de 1 koyuyor, devlet de 0,25 veriyor, toplamda 2,25 oluyor. O sebeple, şirketin uygulaması sebebiyle BES’i mantıklı buluyorum. Sizin şirketinizin de benzer uygulaması varsa tavsiye ederim.
Fondaki param AK Portföy’ün AFT – Yabancı Teknoloji Hisse Senedi fonundadır. Hem dolara karşı korumalı olması hem de şirketler ile birlikte paramın dolar bazında büyümesi umuduyla yatırım yapmaya başladım. Hedefim toplam portföyün %5 ila %10’unu bu fonda tutmak. Bir araştırmanızı öneririm. Ortak olduğunuz şirketler teknoloji devlerinden oluşmaktadır. Ör: SAP, Apple, Google, Intel, Netflix vb. Kendim hem bu şirketleri incelemeye ve değerlendirmeye yetkin olmadığım; hem de yurtdışı yatırım komisyonlarının çok yüksek olduğunu bildiğim için fon aracılığıyla ortak olmak istedim.
Tüm hisse senedi yatırımlarımın dağılımı aşağıdaki gibidir. Aşağıda INTC olarak gözüken hisse AFT fonunu sembolize etmektedir.





Aşağıda da portföyümün aylık artış ve azalış oranları gözükmektedir. Burada eklediğim ana paralar da dahildir. Dolayısıyla yeşil bar gördüğünüzde eklediğim ana para + piyasa değerinin yükselişi olarak değerlendirebilirsiniz. Kırmızı bar ise ana para eklememe rağmen düşüştür. O daha vahim J

Bu arada evet her ay düzenli az çok demeden anapara eklemesi yaparım ancak bu tutar portföyün %2’si civarıdır.



Portföyüm kışın yaşadığımız boğa piyasası ile birlikte şaha kalkmıştı. Fakat Şubat ve Mart aylarındaki alabora sonrası düşüş gösterdi. Son haftalarda yaşadığımız yükseliş ile birlikte Nisan ayını çok şükür güzel bir yükselişle kapattık. Mayıs ayına ise şu güne kadar kırmızı geldik. Bunda açıklanan kötü bilançoların da etkisi oldu.
Barları mümkün olduğunca yeşilde tutmanın yolu finansal bilgimizi arttırmamızdan geçiyor. Yolun daha çok başındayım ve öğrenecek çok şeyim var.

Finansal özgürlük yolunda araştırmaya, öğrenmeye, tasarruf etmeye ve tasarrufları yatırıma dönüştürmeye devam.

Kalın sağlıcakla!


Yorumlar

  1. Güzel portföy, teşekkürler

    YanıtlaSil
  2. Güzel bir yatırım stratejisi olusturmussunuz tebrikler

    YanıtlaSil
  3. bir ricada bulunmak istiyorum; mümkünse, anasayfanızdaki başlık sayısını arttırabilirmisiniz. 3/4 adet hisse oluyor. bunu 10 yapsanız, daha az göz yorar. ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhabalar, geri bildiriminiz için teşekkürler. Blogger tasarım konusunda çok fazla esneklik tanımıyor ya da ben yapabilecek yetkinlikte değilim. :) Birçok değişiklik yapmak istedim ama tema ve düzen ayarları çok kısıtlı maalesef. Tekrardan deneyeceğim ama belki bulurum. Saygılar

      Sil
  4. hocam eurobondlar hakkında ne düşünüyorsunuz? kendi portföyümü %80 hisse, %10 altın , %10 eurobond olarak ayarlamayı düşünüyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba, Eurobond'un sadece ana fikrini biliyorum. Yakından takip etmediğim için güncel faiz oranlarını çok bilmiyorum. O yüzden benim yorumlarımı yüzeysel değerlendirebilirsiniz.

      Belki şu dönemde çok aykırı ve komik gelecek ama TL'nin 3-5 yıllık dönemde göreceli olarak (nominal değil) USD'ye ve EUR'ya göre değerleneceğini düşünüyorum. Reel efektif döviz kuru çok düşük seviyelerde. O sebeple çok sıcak bakmıyorum. Onun yerine dövize endeksli yabancı hisse senedi fonları bana daha sıcak geliyor.

      Saygılar

      Sil
  5. teşekkürler hocam. Ben biraz daha araştırma yapıyım. Bu arada tlnin güçleneceği fikrine ben de katılıyorum.

    YanıtlaSil

Yorum Gönder