ARCLK 2020/3 Bilanço ve Hisse Analizi
Başta belirtmeliyim ki aşağıdaki
çalışmalar son açıklanan bilançolar ve faaliyet raporu üzerinden çıkardığım
tablolar ve yorumlardır. Görüşler kişisel görüşlerimdir. Kesinlikle yatırım
tavsiyesi değildir ve yatırım danışmanlığı kapsamında değildir.
Yazının yazıldığı tarihte ARCLK
şirketinde herhangi bir yatırımım bulunmamaktadır. Yazdıklarım bu kapsamda
değerlendirilmelidir.
Merhabalar,
Bugün sizlerle ARCLK’ın son
açıkladığı 2020/3 dönemi bilançosu üzerinden oluşturduğum analizleri paylaşmak
istiyorum.
Bu zamana kadar birçok
şirket için değerlendirme yapmıştık. Göz atmak için sol üst köşedeki geri
tuşuna basarak anasayfaya dönebilir, yine sol üst köşeden hamburger menüsüne
tıklayarak şirket ve tarih bazlı önceki yazılara ulaşabilirsiniz.
Blogu ve analizleri tek
yönlü kendi bulduğum bilgileri paylaştığım bir yere döndürmekten ziyade hep
beraber doğru bilgiye ulaşabileceğimiz bir platforma dönüştürmek istiyorum. Ben
de birçoğunuz gibi küçük yatırımcıyım. Faaliyet raporunu okuyarak anlamaya
çalışıyorum. Bunun bir adım ötesi, anlayamadığımız detaylar ile ilgili şirketin
yatırımcı ilişkileri ile iletişime geçmek veya internette detaylı araştırma
yaparak işin aslını daha iyi öğrenmektir. Lütfen kendiniz de bir şekilde
bilgiye ulaşırsanız yorum olarak belirtin ki hep beraber faydalanalım.
Yorumlarımda ve
analizlerimde hata yapıyor olabilirim. Lütfen böyle bir durumda da düşüncelerinizi
yorum olarak belirtin.
Tabloları şirketin KAP’ta
açıkladığı rakamlar üzerinden hesaplıyorum. Herhangi bir excel hatası olabilir.
Aynı şekilde tablolarda bir yanlışlık fark edersiniz lütfen KAP’ın veya aracı
kurumların sitesinden kontrol ederek beni uyarın. Ben de en kısa sürede
düzeltirim. Kimseyi yanlış yönlendirmek istemem.
Şimdi grafiklerle inceleyelim:
(Grafiklerin üzerine
tıkladığınızda görseli daha büyük görüntüleyebilirsiniz)
SATIŞLAR
ARCLK 2020/3 döneminde
çeyreklik olarak 7.768 mio TL hasılat gerçekleştirmiş, yıllık satış hasılatı
ise 32.807 mio TL’ye ulaşmıştır.
Çeyreklik hasılat geçen
senenin aynı çeyreğine göre %12,54 artmış, yıllık bazda ise %15 artmıştır.
Aşağıda dönem bazında
yıllık satışların artışı, enflasyon oranı ve satışların reel artışı
gösterilmektedir.
Kırmızı çizgi enflasyon,
yeşil çizgi satışların artışı, mavi çizgi ise enflasyon etkisi arındırılmış reel
satış artışıdır. İdeal olan mavi çizginin mümkün olduğunca sıfır çizgisinden
yukarıda olmasıdır. 2016 satışlarını 2015 ile karşılaştıramadığım için ilk dört
dönem satış değişimi boştur.
Yorum: ARCLK hem çeyreklik olarak hem yıllık olarak satışlarını enflasyonun
üzerinde arttırmayı başarmıştır. Yıllık satışlar reel olarak %2,82 artmış. Daha
yüksek olması güzel olurdu tabii ki. Ancak bu kadar büyük ve oturmuş bir şirket
için makul bir artış diyebiliriz. > Olumlu
FAALİYET GİDERLERİ
ARCLK 2020/3 dönemi gelir
tablosuna göre satışların maliyeti ve genel yönetim giderleri aşağıdaki
gibidir.
Yeşil olan çizgi
çeyreklik satış (sağ eksen), kırmızı olan çizgi satışların maliyeti (sağ
eksen), turuncu barlar ise genel yönetim giderleridir (sol eksen).
İdeal senaryo yeşil
çizginin geçen senenin aynı dönemine göre artış eğiliminde olmasıdır. Kırmızı
çizgi ile yeşil çizginin arasında ne kadar fazla boşluk olursa şirketin brüt
kar marjı o kadar yüksek demektir. Aralarındaki boşluğun artış eğiliminde
olması ideal olandır.
Turuncu barların GYAD’a
göre sınırlı artışı, sabit kalması veya azalıyor olması ideal olandır.
Yorum: Yeşil çizgi GYAD’a göre yukarıda (+), yeşil ve kırmızı çizgi arasındaki
boşluk geçen seneye göre değişmemiş (*), turuncu bar GYAD’a göre satışlardan
daha hızlı armtış. (-) Genel görünüm > Nötr-Olumlu
BRÜT KAR
ARCLK 2020/3 döneminde
çeyreklik olarak 2.470 mio TL brüt kar elde etmiş, yıllık brüt kar ise 10.490 mio
TL seviyesinde gerçekleşmiştir.
Çeyreklik brüt kar geçen
senenin aynı çeyreğine göre %10 artmış, yıllık olarak ise %15 artmıştır.
Brüt kar marjı çeyreklik
bazda %31,80 olmuş. (Önceki çeyrek: %31,69; Geçen sene aynı çeyrek: %32,43)
Çeyreklik ve yıllık kar
marjları grafiği biraz aşağıda toplu halde verilmiştir.
Yorum: Şirketin brüt karı satışlardan biraz daha az artmıştır. Bunun sebebi
çeyreklik marjda 0,6 puanlık düşüştür. Bunun sebebi ürün maliyetlerinin GYAD
ile karşılaştırıldığında göreceli olarak artmasıdır. > Nötr-Olumsuz
FAVÖK
ARCLK 2020/3 döneminde
çeyreklik olarak 657 mio TL FAVÖK elde etmiş, yıllık FAVÖK ise 3.301 mio TL
seviyesinde gerçekleşmiş.
Çeyreklik FAVÖK rakamı
geçen senenin aynı çeyreğine göre %5,36 azalmış, yıllık olarak ise %13,67 artmıştır.
FAVÖK marjı çeyreklik
bazda %8,46 olmuş. (Önceki çeyrek: %9,79; Geçen sene aynı çeyrek: %10,06)
Çeyreklik ve yıllık kar
marjları grafiği biraz aşağıda toplu halde verilmiştir.
Yorum: Brüt kardaki artış satışlardan daha azdı. FAVÖK ise GYAD’a göre düşmüş.
Bunun tek sebebi %17 artan genel yönetim giderleridir. Amortisman gideri %13
artmıştır.> Olumsuz
NET KAR
ARCLK 2020/3 döneminde
çeyreklik olarak 1.062 mio TL net kar açıklamış, yıllık net kar ise 3.887 mio
TL seviyesinde gerçekleşmiş.
Çeyreklik net kar rakamı
geçen senenin aynı çeyreğine göre %13,45 artmış, yıllık olarak ise %6 artmıştır.
Net kar marjı çeyreklik
bazda %3,29 olmuş. (Önceki çeyrek: %2,87; Geçen sene aynı çeyrek: %3,27)
Çeyreklik ve yıllık kar
marjları grafiği biraz aşağıda toplu halde verilmiştir.
Yorum: GYAD’a göre net kar brüt kardan daha fazla artmıştır. Bunun en büyük
sebebi %104 artan diğer faaliyet gelirleridir. Diğer faaliyet gelirleri genelde
kur farkından kaynaklanır. Sürdürülebilir değildir. Organik kar artışı olması
daha güzel olurdu. Şirketin özkaynak yöntemi ile değerlenen yatırımlarının karı
düşmüş, finansman giderleri de artmış. O sebeple > Olumsuz
FAALİYETLERDEN SERBEST NAKİT AKIŞ
ARCLK 2020/3 döneminde
çeyreklik olarak 496 mio TL serbest nakit akış yaratmış, yıllık serbest nakit
akış ise 1.456 mio TL seviyesinde gerçekleşmiş.
Çeyreklik SNA rakamı
geçen senenin aynı çeyreğine göre %64 artmış, yıllık olarak ise %248 artmıştır.
SNA marjı çeyreklik bazda
%6,38 olmuş. (Önceki çeyrek: %8,51; Geçen sene aynı çeyrek: %4,38)
SNA marjı yıllık bazda %4,44
düzeyinde gerçekleşmiş. (Önceki çeyrek: %3,95; Geçen sene aynı çeyrek: %1,47)
Önemli not: Farklı serbest nakit akış formülleri olabiliyor. Bu tablodaki formül
şirketin KAP’ta yayınladığı nakit akış tablosu üzerinden aldığım (İşletme
Faaliyetlerinden Nakit Akışları) – (Yatırım Faaliyetlerinden Kaynaklanan Nakit Çıkışları)
formülüyle hesaplıyorum.
Yorum: Şirketin serbest nakit akış trendi yukarı yönlüdür ve artmaktadır. 2016
yılında varlık satışından gelen nakdi saymazsak en yüksek yıllık serbest nakit
akışına ulaşılmıştır. > Olumlu
KAR MARJLARI
Çeyreklik ve yıllık kar
marjları aşağıdaki gibidir.
Yorum: Çeyreklik ve yıllık kar marjları yatay seviyededir. > Nötr
ROE & ROA
ROE: Özsermaye karlılığı =
Yıllık Net Kar / Özsermaye
ROA: Toplam Aktif
Karlılığı = Yıllık Net Kar / Toplam Varlıklar
Yıllıklandırılmış net kar
rakamlarıyla hesaplanmış karlılık oranları aşağıdaki gibidir. Ne kadar yüksekse
o kadar güzeldir.
Yorum: Özsermayedeki artış ile net kardaki artış paralel olmuş o sebeple ROE
yatay; aynı şekilde toplam varlıkların artışı da net kar artışına paralel olmuş
o sebeple ROA da yatay seyretmektedir. Sektör ortalamasına bakmak faydalı
olacaktır ama oldukça düşük gözükmektedir. 2016’daki tek seferlik kar sebebiyle
yüksek görünen oran sizi yanıltmasın. Faaliyetlerden ROE %10-14 bandında
gözükmektedir. > Nötr-Olumsuz
CARİ ORAN ve NAKİT ORAN
ARCLK’in 2020/3
bilançosuna göre cari oranı aşağıdaki gibidir. (ideal seviye 2 olmakla beraber,
1,30 ve üzeri bir rakam da olumludur)
Tabloda aynı zamanda
nakit oranı da görebilirsiniz. Şirketin kısa vadeli borçlarını kasadaki parayla
ne kadar kolay ödeyip ödemeyeceğini gösterir. (ideal seviye 1’e yakın olmakla
birlikte, 1’in yukarısında olması da şirketin faaliyet alanları ile ilgili
herhangi bir sebeple yatırım yapmadığı anlamına gelebilir.)
Yorum: ARCLK’nın cari oranı gayet güzel bir seviyede ve bir miktar artmış
Herhangi bir işletme sermayesi sıkıntısı gözükmemektedir. Nakit oranı da artmış
ve güzel bir seviyededir. > Olumlu
ÖZSERMAYE / NET BORÇ / NET YPP
ARCLK’in 2020/3
bilançosuna göre Özsermaye / Net Borç ilişkisi aşağıdaki gibidir. (Yeşil olan
çizginin üstte olması koşuluyla kırmızı çizgiyle arasında ne kadar uzaklık
varsa o kadar olumludur diyebiliriz)
Mavi renkli çizgi Net YPP
(net yabancı para pozisyonu) çizgisidir. (Sıfır çizgisinin üzerinde olması
şirketin kur krizine karşı dirençli ve korunaklı olduğunu gösterir.)
Yorum: GYAD’a göre özsermaye enflasyona paralel %12 artmış (+), net borç enflasyona
paralel %12 artmış (-) ve net ypp yatay %193 azalmış (-) > Olumsuz
KAYNAKLAR / VARLIKLAR
ARCLK’in 2020/3
bilançosuna göre aktiflerini hangi kaynaklarla finanse ettiğini aşağıda
görmekteyiz. Yeşil renkli çubuklar şirketin özsermayesinin toplam aktiflere
oranıdır. Ne kadar yüksek olursa şirketin o kadar az dış kaynak kullandığı
anlamına gelir.
Kırmızı renkli çizgi
şirketin kısa ve uzun vadeli finansal borçlarının toplam aktiflere oranıdır. Ne
kadar düşük olursa şirketin o kadar az krediye ihtiyaç duyduğunu gösterir. Daha
az kredi önümüzdeki dönemde daha az finansman gideri yazılacağı anlamına gelir.
Sarı çizgi kısa vadeli finansal borçların, mavi çizgi de uzun vadeli finansal
borçların toplam aktiflere oranıdır.
İdeal senaryo, yeşil
renkli çubuğun %50 üzerinde olması, kırmızı renkli çizginin yeşil renkli
çubuğun tepe noktasının mümkün olduğunca aşağısında ve uzağında olması ve sarı
çizginin en altta olmasıdır. Bu şirketin risksiz bir biçimde borçlandığını ve
borçlarını uzun vadeye yaydığını dolayısıyla daha az finansal gidere
katlanacağını gösterir.
Şirketin hiç finansal borcunun olmaması da büyüme
konusunda isteksiz olduğunu gösterebilir.
Yorum: ARCLK son çeyrek itibariyle kaynaklarının %27’sini özsermaye ile finanse
eder konumdadır. (GYAD: %28) Finansal borçların oranı GYAD’a göre 1 puan artarak
%45 seviyesine gelmiştir. Finansal borçların büyük kısmı uzun vadeli finansal
borçlardan oluşsa da oranı yüksek buldum. Finansal borcun uzun vadeli olması
yatırım kaynaklı olabilir. Detaylı incelemek faydalı olacaktır. Genel görünüm >
Olumsuz
DÖNEN VARLIKLAR
ARCLK’in 2020/3
bilançosuna göre dönen varlıklar değişim tablosu aşağıdaki gibidir. Kahverengi
barlar dönen varlıkların miktarını ve değişimi göstermektedir. (sağ eksen)
Renkli çizgiler ise dönen
varlık kalemlerinin, dönen varlık içerisindeki paylarını göstermektedir. (sol
eksen)
İdeal olan senaryo
kahverengi barın düzenli bir şekilde artmasıdır.
Ticari alacakların azalma
eğiliminde olması şirketin tahsilat yaptığını veya satışların azaldığını
göstermektedir.
Stoklardaki değişim
hammadde ve mamül stoklarının arttığını veya azaldığını gösterir. Bazen artması
bazen azalması olumludur.
Bence ideal olan senaryo
üçünün birbirine dengeli olmasıdır. Stokların artması ve alacakların artması
satışların arttığını işaret edebilir, şirketin faaliyetleri hareketlenmiştir.
Nakit ve benzerinin çok yüksek seviyede olması paranın hantal bir şekilde
beklediğini gösterir. Şirket bir kriz beklentisinde nakitlerini arttırma
eğiliminde olabilir.
Yorum: Şirketin dönen varlıkları GYAD’a göre %14 artmış. GYAD’a göre; ticari
alacakların toplam dönen varlıklara oranı 1 puan azalmış (+), stokların oranı 2
puan azalmış (+), nakit ve benzerlerinin oranı da 2 puan artmıştır (+). > Olumlu
VADELER
ARCLK’in 2020/3
bilançosuna göre alacak tahsil ve borç ödeme süresi aşağıdaki gibidir.
Alacak tahsil süresi ne
kadar kısa ise o kadar iyidir. Borç ödeme süresi de ne kadar uzunsa o kadar
iyidir diyebiliriz.
Yorum: Alacak tahsil süresi GYAD’a göre bir miktar artmış (-), borç ödeme vadesi
de bir miktar artmıştır. (+) Borç ödeme süresinin tahsilat süresinden fazla
olması (-). > Nötr-Olumsuz
FİNANSMAN ve VERGİ GİDERİ
ARCLK’in 2020/3
bilançosuna finansman ve vergi giderleri aşağıdaki gibidir.
Finansman giderinin düşük
olmasını veya düşme trendinde olmasını dileriz. Şirketin faaliyetleri sonu elde
ettiği karın ne kadarını borç sebebiyle faiz ödemelerine kaptırdığını anlarız.
Bazı durumlarda nakit zengini şirketler finansman geliri yazarlar. Eğer kırmızı
çizgi sıfırın altındaysa demek ki finansman geliri vardır. Bu durumda net kar
rakamı bundan pozitif etkilenir.
Eğer son çeyrek rakamı
bir önceki çeyreğe göre düşmüşse, geçen senenin aynı çeyreğine göre pozitif
yönde; artmışsa negatif yönde değişim var demektir.
Mavi çizgi şirketin vergi
gelir-gider rakamını gösterir. Eğer şirket herhangi bir vergi teşviği almıyorsa
ve kar elde ediyorsa verginin sıfırın üzerinde olması beklenir. Sadece vergi
sıfır çizgisinin altındaysa detaylı incelemek faydalı olacaktır. Vergi teşviği
ise kapsamı nedir, ne kadar sürecek, şirket yatırım mı yapmış vs. gibi.
Yorum: ARCLK’in çeyreklik finansman gideri GYAD’a göre %20 artmıştır (-).
Çeyreklik vergi gideri de net kardan fazla %40 artmıştır (-). > Olumsuz
FD / FAVÖK ve NET BORÇ / FAVÖK
ARCLK’in 2020/3
bilançosuna göre FD / FAVÖK oranı aşağıdaki gibidir. (FD: Firma Değeri =
Şirketin piyasa değeri + Net Borç. FD / FAVÖK’ün düşük olması kural olarak
şirketin ucuz olduğunu gösterir.)
Tabloda aynı zamanda Net
Borç / FAVÖK oranını da görebilirsiniz. Net Borç / FAVÖK ne kadar düşük olursa şirketin
de o kadar az borç riski olacağı anlamına gelmektedir.)
Yorum: Şirketin FD/FAVÖK rasyosu tarihsel ortalamasının altında gözüküyor. Artan
net borç ve o kadar artmayan FAVÖK ile birlikte net borç / favök rasyosu artmıştır.
Net borç / FAVÖK rasyosu bir miktar yüksek gözükmektedir. Geçtiğimiz senelerde
daha yüksek seviyeleri de görmüş. Bu tabloya göre ARCLK’in ucuz kaldığını
söyleyebiliriz. > Olumlu
SATIŞ GELİRLERİ / FD
ARCLK’in 2020/3
bilançosuna göre yıllıklandırılmış Satış Gelirleri / Firma Değeri ilişkisi
aşağıdaki gibidir.
Yorum: ARCLK’nin satış gelirlerini ve firma değerini önceki yıllarla
karşılaştırdığımızda şirketin ucuz kaldığı gözükmektedir. Aslında kar
marjlarında ve net borç da ekstra bir kötüye gidişat gözükmüyor. Bu kadar ucuz
kalmasının sebebini genel yabancı satışı ve marka değerine ödenen ücretin
azaldığı ile açıklayabiliyorum. Ne zaman eski rasyolarına döner bende cevabı
yok. > Olumlu
FAVÖK & NET KAR / PD
ARCLK’in 2020/3
bilançosuna göre FAVÖK ve Net Kar / PD ilişkisi aşağıdaki gibidir.
Piyasa değeri turuncu
renkli çizgidir (sol eksen). Kahverengi çubuk FAVÖK (sağ eksen), yeşil renkli
çubuk net kardır (sağ eksen). Yeşil renkli çubuğun kahverengi renkli çubuktan
uzun olması çok olağan değildir. Ya şirketin özkaynak yöntemiyle değerlenen yatırımlarından
karı vardır ya da bir sefere mahsus varlık satışı, vergi, kur farkı vs. karı yazmış
olabilir.
Yorum: Bir yukarıda açıkladığım aynı sebeple şirket ucuz kalmış gözüküyor. 2016
ve 2017 senesinde şirket yaklaşık FAVÖK x 10 fiyata satılırken bu oran 2020/3
döneminde 3’e düşmüş. Evet bir miktar net borç artmış fakat bu kadar ucuz
kalmasını sağlayacak bir artış göremedim. Marka değerine ödenen ücret azalmış
gözüküyor. > Nötr-Olumlu
PD / DD
ARCLK’in 2020/3 bilançosuna
göre PD / DD oranı aşağıdaki gibidir. (ideal pd/dd oranı şirketin özsermaye
karlılığına göre değişebilmekle beraber teori olarak ne kadar düşükse o kadar
ucuzdur diyebiliriz.)
Yorum: Özsermayenin GYAD’a göre %12 artmasına rağmen piyasa değerinin %12’den az
artması sebebiyle PD/DD oranı düşmüştür. PD/DD oranı tarihi diplerindedir. Bu
durum şirketin ucuz kaldığını göstermektedir. > Olumlu
YORUM
ARCLK’nin 2020/3 dönemi
bilançosunda ekstra bir hikaye görmedim. Satışlar, karlar, özsermaye ve net borç
benzer oranlarda artmış; kar marjları yatay seyretmiş.
Şirket ucuz gözüküyor
evet ama bunun sebebi şirketin durumunun kötüleşmesi veya beklentilerin
bozulması değil marka değerine ödenen hayali ücretin ödenmemeye başlanması gibi
geldi bana. Dün VESBE şirketini incelemiştik. Onun çarpanları daha düşüktü.
ARCLK’in çarpanlarının daha yüksek olmasının sebebi yüksek marka değerinin
olmasıdır. Şu anda yatırımcılar markaya o parayı ödemek istemiyor gözüküyor. Bu
da bana göre yabancı yatırımcı oranının azalmasıyla birebir ilişkilidir.
Genel stratejim şirketi
ucuz mümkünse çok ucuz alıp beklemek üzerine kuruludur. Şu an ARCLK’de pozisyon
açmayı kısa vadede düşünmem. Çünkü markaya para ödeyen yatırım havasının ne
zaman geri döneceğini kestiremiyorum. Fiyatlar da bir miktar daha aşağı geliş
görürsem bir miktar pozisyon açmayı düşünebilirim ama acele etmem.
Beyaz eşya sektörünün
salgından çok derin etkileneceğini düşünmüyorum. Düğünler ve hayat bitmedikçe
beyaz eşyaya ihtiyaç bitmez, sadece ötelenir diye düşünmekteyim. Ucuz para ve
kredi döneminde bence ARCLK gibi öncü ve güçlü bir marka da satışlarını
arttırmayı başaracaktır. Tabii ki ikinci çeyrek satışlarında bir miktar düşüş
göreceğiz. Üçüncü ve sonraki çeyrekler için konuşmaktayım.
Son olarak aşağıda son faaliyet raporunda veya
yatırımcı sunumunda belirtilen ve önemli gördüğüm noktaları paylaşmak
istiyorum.
“Adetsel bazda toptan
satışları izleyen Türkiye Beyaz Eşya Sanayicileri Derneği verilerine göre, buzdolabı,
derin dondurucu, çamaşır makinesi, çamaşır kurutma makinesi, bulaşık makinesi
ve fırından oluşan 6 ana ürün grubunda Türkiye beyaz eşya pazarı önceki yılın
ilk 3 aylık dönemine göre %11,2 oranında büyümüştür. Aynı dönemde Arçelik A.Ş
toptan beyaz eşya satışları ise %5,8 oranında büyüyerek Türkiye beyaz eşya
pazarındaki liderliğini sürdürmektedir.”
“Ocak-Şubat 2020
döneminde, Batı Avrupa beyaz eşya pazarı, adet bazında %2,5 büyüme
kaydetmiştir. Almanya %4,2, İspanya %8,0, Avusturya %0,5, Belçika %3,8, İtalya
%5,0 büyürken; İngiltere %0,9, Fransa %1,0 oranında küçülmüştür. Beko markası
Ocak-Şubat 2020 döneminde, Batı Avrupa pazarı toplamında, adet bazlı pazar
payında ikinci sırada yer almaya devam etmiştir.”
“Ocak-Şubat 2020
döneminde, Doğu Avrupa’nın en büyük pazarı olan Rusya’da, %14,1 büyüme görülürken,
diğer büyük pazarlar olan Polonya’da %7,0, Romanya’da %3,1 büyüme gözlenmiştir.
Bölgenin önemli pazarı olan Ukrayna’da ise %15,7 büyüme gerçekleşmiştir. Beko
markası Ocak-Şubat 2020 döneminde, Doğu Avrupa pazarı toplamında, adet bazlı
pazar payında birinci sırada yer almıştır.”
“Ülke bazında Beko
markası; yılın ilk iki ayında, İngiltere pazarında pazar liderliğini devam
ettirmiştir. Arçelik grubu ayrıca, Defy markası ile Güney Afrika’daki, Arctic
markası ile Romanya’daki pazar liderliğini korumuştur.”
“Şirket satışlarının
bölgesel dağılımı ve ürün gamı değişikliklerine göre Türkiye, Romanya, Rusya,
Çin, Güney Afrika Cumhuriyeti, Tayland, Pakistan ve Bangladeş’te bulunan üretim
tesislerinde üretim yapmaktadır. Toplam beyaz eşya üretim adedi bu dönemde 4.643
bin adede ulaşmış, toplam yassı ekran televizyon üretim adedi ise 383 bin adet
olarak gerçekleşmiştir.”
Saygılar
Tebrik ederim hocam yine çok iyi bir çalışma olmuş.Ben 2 3 yıllık düşündüğüm için alınabilir gibi görüyorum.borcu bana biraz yüksek geldi sadece.
YanıtlaSilTeşekkürler güzel yorumunuz için. Saygılar
Sil